Małgorzata:

'jeśli myślimy o tym samym Piłsudskim to to w zapisie będzie 2xs'
[więcej]

20

lut
2008

Jeff Strain

kategoria: zapiski, link bezpośredni

Brighton, 10.27

był sierpień 1998 roku. mimo iż nie miałem jeszcze komputera PC (jako posiadacz i wielbiciel Amigi chwaliłem jej niezrównane możliwości) zdobyłem na własność swoje dwie pierwsze gry: Age of Empires i Diablo. wersje pirackie oczywiście, na szybko nagrywane przez kolegę kuzyna w Niemczech, co kosztowało mnie 10 marek za płytkę. te dwa produkty na długo ukształtowały moje gusta: AoE (i kolejne części) było najlepszą w historii strategią czasu rzeczywistego, a Diablo jednym z pierwszych tak udanych produktów z gatunku gier fabularnych. cóż, ściśle mówiąc, Diablo nie było typowym RPGiem, a klasyczną łupanką typu hack and slash -- mimo wszystko grało się w to wspaniale. klimat gry, grafika, dźwięki..

8 lat później poznałem Jeffa Straina. Jeff był jednym z programistów gry Diablo i walnie przyczynił się do rozwoju innych produktów potężnego Blizzard Entertainment. oprócz Diablo pracował nad Starcraftem oraz serią Warcraft (w tym hitowym World of Warcraft). po opuszczeniu Blizzarda w 2000 roku, wraz z Mikem O'Brienem i Patrickiem Wyattem założył spółkę ArenaNet (nawiązanie do wcześniejszego pomysłu BattleNet), a ich pierwszym hitem był Guild Wars. Jeff przebywa u nas w Brighton na kilkudniowych warsztatach. uśmiechnięty, otwarty i .. wciąż normalny. kto by przypuszczał 10 lat temu, że spotkam kolesia osobiście..